01 kwietnia 2016

czekoladowy budyń z kaszy jęczmiennej

 Czekoladowy budyń/krem z kaszy jęczmiennej podany z wiórkami kokosowymi suszonym daktylem - jedno z najlepszych śniadań od dawna.

to będzie dobry dzień. 
i wcale was nie nabieram, 
choć dzisiaj Prima Aprilis.





Przepis:
własny
/ 1 porcja/

składniki:

50 g kaszy jęczmiennej /użyłam drobnej/
250 ml mleka/wody (użyłam domowego gryczanego i wody w ilości 1:1)

50 ml wrzątku
6-8 suszonych daktyli
czubata łyżka kakao (ew. karobu)

jak zrobić?

Mleko wraz z wodą zagotować, wsypać kaszę, zmniejszyć moc palnika i gotować pod przykryciem, aż kasza będzie miękka i wchłonie większość płynów, kiedy kasza będzie się gotować daktyle pokroić bądź rozerwać na mniejsze kawałki i zalać wrzątkiem. Ugotowaną kaszę, daktyle wraz z wodą i kakao umieścić w misie blendera i zmiksować na gładką masę, jeść na ciepło bądź po schłodzeniu w lodówce, podawać ze swoimi ulubionymi dodatkami.
smacznego.



5 komentarzy:

  1. Wygląda na prawdę super! Znam tylko budyń z kaszy jaglanej ale Twój na pewno spróbuję :) Zapraszam do mnie po inne kulinarne inspiracje!
    www.lekarzeodkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze z takiej kaszy budyniu nie robiłyśmy! Z daktylami musi wspaniale smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I mam nadzieję, że był!
    Robiłem raz z gryczanej ugotowanej, ale z jęczmiennej jeszcze nie! :)

    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż się głodna zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń