21 września 2015

kasza jęczmienna na mleku

Jeśli kasza jęczmienna kojarzy wam się tylko z dodatkiem do obiadu, to pora to zmienić i ugotować ją na mleku - gwarantuję, że nie zawiedziecie się :)

Po-nie-dział-ek 

 Po
nie-dzieli
dział-am
ek-spresowo

ChybaŻartujesz






 Kasza jęczmienna (na słodko) na mleku z orzechami laskowymi i malinami

Przepis:
/ 1 porcja /

składniki:

50 g drobnej lub średniej kaszy jęczmiennej
250 ml mleka

ew. cukier, szczypta soli   

 jak zrobić?

Kaszę przełożyć do garnka, zalać 150 ml mleka i całość zagotować. Zmniejszyć ogień, gotować pod przykryciem i mieszać kaszkę co jakiś czas, żeby nie przywarła do dna. Gdy kasza wchłonie płyn, dolać pozostałe 100 ml mleka. Gotować, aż wchłonie całość, ewentualnie w tym momencie posłodzić i posolić kaszę, przełożyć na talerz. Gotową kaszę jęczmienną podawać z ulubionymi dodatkami, u mnie była to garść posiekanych orzechów laskowych i zamrożonych malin, smacznego!

14 komentarzy:

  1. Rzadko jem tą kaszę na słodko, ale zdarza się. I dobrze się sprawdza. Chyba sobie ugotuję za niedługo <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś próbowałam i faktycznie pyszna była ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie ta kasza na mleku to mistrzostwo, ale rzadko chce mi się ją przygotowywać :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie piękne zdjęcia :)
    Lubię tę kaszę - może fanką nie jestem, ale szczerze odpowiada mi jej smak, szczególnie w koktajlach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki piękny talerzyk i zdjęcia! Kaszę jęczmienną uwielbiam właśnie w formie "do obiadu", na słodko nie próbowałam, ale myślę, że byłabym oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne śniadanie i zdjęcia piękne <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na mleku to my już chyba wszystko gotowałyśmy (nawet jajka) :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zdjęcia przepięknie, a kaszę jęczmienną toleruję wyłącznie w wersji w jakiej ją dziś przedstawiłaś:)
    gra słów idealnie obrazuje to, co się dzieje w poniedziałkowe godziny(;

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie lekkie kompozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam i dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje wspomnienie z dzieciństwa i jedna z najlepszych rzeczy robionych przez babcie

    OdpowiedzUsuń